L’Entitat

Història del Club

Club de basquetbol de Vic. Fundat el 1949, nasqué com a secció de bàsquet de la Unió Esportiva Vic. Debutà en les competicions federatives l’any 1950 i dos anys després fou inclòs com a secció del Club Patí Vic.

L’any 1957 se n’independitzà i prengué el nom actual de CLUB BÀSQUET VIC. Al principi dels anys seixanta fitxà José Luis Martínez, ex-jugador del FC Barcelona i del Real Madrid, com a jugador entrenador i alguns jugadors estrangers. La temporada 1964-65, en plena crisi, abandonà la competició que va reinicià l’any 1966 amb el mateix nom. Al 1967 creà l’equip femení.

Entre el 1968 i el 1972 s’integrà en competicions de l’OAR i posteriorment passà a les lligues federades. En el 1973 inaugurà el pavelló municipal, que va ser ampliat deu anys després. La temporada 1975-76 es crea l’escola de bàsquet i el primer equip puja a tercera divisió. Hi resta onze temporades, els últims anys sota la denominació de primera catalana. La temporada 1987-88 ascendí a segona divisió estatal, combinant durant els anys noranta aquesta categoria amb la primera catalana. La temporada 1999-2000 fou campió de la Copa Catalunya i pujà a la Lliga EBA. Guanyà la Lliga Catalana EBA (2005). Després d’aquest èxit, l’equip dirigit per Jordi Balaguer ascendí a la LEB 2, i debutà com a Akasvayu Vic en col·laboració amb el Club Bàsquet Girona. La temporada 2006-07 jugà el play-off d’ascens a la   LEB Or i la 2007-08, després de ser campió, pujà de categoria. La 2008-09 l’equip dirigit per Xavi Garcia mantingué la categoria. Poc després, però, perdé el patrocinador i retornà a la Lliga EBA, ja que el club es ven la seva plaça al Basquet Girona. Actualment juga al nou pavelló de Castell d’en Planes.

Junta Directiva – Organigrama

FORMADA PER 10 MEMBRES

President                          PIETRO PARMA

Vice-president                CARME SAYÓS